Yritystuen maksua haetaan Hyrrä-palvelussa. Maksuhakemus tehdään tukihakemuksen kautta, päätös-välilehdeltä.
Paperilla tukea hakeneet hakevat myös maksua maksuhakemuslomakkeella (Lomakenro 3315), jonka löydät tästä.
Maksuhakemuslomakkeen täyttöohjeet löydät tästä.
Vinkkejä sujuvaan maksatukseen tukityypeittäin löydät alta:
Paperilla maksua haetaan seuraavasti:
1. Hakija täyttää paperisen maksuhakemuslomakkeen
2. Maksuhakemuksen liitteet pyydetään toimittamaan sähköisessä muodossa, muistitikulla. Liitteitä ei saa lähettää sähköpostilla, koska suuret liitetiedostot tukkeuttavat vastaanottajan postilaatikon. Liitteiden tallennusmuotona suosittelemme käyttämään pdf:ää.
- Hyödyntäkää mahdollisimman paljon sähköisessä muodossa olevia asiakirjoja (tositteet/laskut, tiliotteet/pankin maksupalautteet, ym). Huomioikaa, että paperisen maksuhakemuksen liitteeksi toimitetaan kaikki vaadittavat liitteet mm. pääkirjaote, tosite- ja maksutositekopiot, hintatason selvitykset, katselmuspöytäkirjakopiot ja muut mahdolliset tukipäätöksessä edellytetyt asiakirjat.
3. Hakija toimittaa/lähettää paperisen maksuhakemuslomakkeen ja muistitikun Pohjois-Savon Ely-keskukseen osoitteeseen:
Pohjois-Savon Ely-keskus
Kallanranta 11 / PL 2000
70101 Kuopio
Maksuhakemuksen käsittelijä siirtää paperisen maksuhakemuksen liitteineen Hyrrään arkistoitavaksi. Sähköisessä muodossa olevat liitteet nopeuttavat tätä siirtoa huomattavasti ja siten myös tukien maksamista.